[Ana Sayfa]


Kemal Gözler, Kanun Hükmünde Kararnamelerin Hukuki Rejimi, Bursa, Ekin, 2000, XVI+300 s.




KİTABIN BÖLÜMLERİ

BİRİNCİ KISIM: OLAĞAN DÖNEM KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERİ

Birinci Bölüm: Yetki Kanunu

İkinci Bölüm: Kanun Hükmünde Kararname

Üçüncü Bölüm: Ret, Onay veya Değiştirerek Onay Kanunu

BİRİNCİ KISIM: OLAĞANÜSTÜ HÂL VE SIKIYÖNETİM KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERİ

Birinci Bölüm: Olağanüstü Hal ve Sıkıyönetim KHK'lerinin Unsurları

İkinci Bölüm: Olağanüstü Hal ve Sıkıyönetim KHK'lerinin Onaylanması



SEÇKİ

Kitabın "İç Kapaklar", "İçindekiler", "Sonuç" ve "Dizin" kısımları için burasını tıklayınız (PDF). Açılan sayfalar için (c) Kemal Gözler.





ARKA KAPAK TANITIM YAZISI

Anayasa Mahkemesi kanun hükmünde kararnameler konusunda 1990 yılından başlayarak verdiği kararlarıyla, bir yandan, Anayasanın bazı açık hükümlerini fiilen etkisiz kılmış, diğer yandan da bu konuda Anayasaya Anayasada olmayan yeni hükümler eklemiştir. Anayasa hukukçularının çoğunluğu da Anayasa Mahkemesinin bu kararlarını alkışlamışlardır. Neticede Türkiye’de 1995-1999 yılları arasında kanun hükmünde kararname kurumu metrukiyete düşmüştür. Neyse ki, 17 Ağustos 1999 depreminden sonra, kanun hükmünde kararname kurumu tekrar hatırlanmış ve 1999 yılının son dört ayında 15 adet kanun hükmünde kararname çıkarılarak bu kuruma yeniden hayatiyet kazandırılmıştır. Türkiye Büyük Millet Meclisinin ve Bakanlar Kurulunun kanun hükmünde kararname kurumunu hatırlaması için, ülkenin 7.4 şiddetinde bir deprem ile sarsılması gerekmiştir. Anayasa Mahkemesinin kanun hükmünde kararname yolunu kapatan içtihadından vazgeçmesi için acaba ne gerekmektedir?

Anayasa hukukçuları ve Anayasa Mahkemesi üyeleri vaktini ve emeğini Anayasanın açık hükümlerini geçersiz kılmak veya Anayasaya Anayasada olmayan hükümler ilâve etmeye çalışmakla kaybetmemelidirler. Anayasadaki bir hükmü geçirsiz kılmanın veya Anayasaya Anayasada olmayan hükümler eklemenin hukuken mümkün bir yolu yoktur. Bu yolda ileri sürülebilecek tüm argümanlar, tüm fikir cambazlıkları mantıken çürütülebilir niteliktedir. Zira, akıl ve muhakeme gücü kullanılarak Anayasanın bir normu ne geçersiz kılınabilir, ne de Anayasaya Anayasada olmayan yeni bir norm eklenebilir. Hukuk normu koymak veya hukuk normlarını ilga etmek, akıl ve muhakeme sorunu değil, irade ve iktidar sorunudur. Bir demokraside ise bu iradeye ve iktidara anayasa hukukçuları ve Anayasa Mahkemesi üyeleri değil, halk ve halkın seçilmiş temsilcileri sahiptir. Anayasa hukukçularının ve Anayasa Mahkemesi üyelerinin yoksun oldukları şey, akıl ve muhakeme değil, bu irade ve iktidardır. Bunun anlaşıldığı gün, Türk anayasa hukuku doktrini de, Anayasa Mahkemesi kararları da düzelecektir.



ONLINE SATIŞ

Kağıt Kitap: Ekin Yayınevi'nden

Dijital Kitap: SüreliKitap'tan




YAYIN BİLGİLERİ
Kitabın Boyutları: 13,5 cm x 21,5 cm
Kapak: Karton
Cilt: Tutkal
Sayfa Sayısı: VIII+300s.
Kağıt: 1. Hamur, 70 gram
Baskı Tarihi: 2000
ISBN: 9757338554
Ekin Yayın ve Dağıtım
Şehreküstü Mahallesi, Cumhuriyet Caddesi,
Durak Sokak No 2, Osmangazi - BURSA,
Tel: (0224) 223 04 37; 220 16 72; 223 04 37; Fax: (0224) 223 04 37;
E-Mail: info@ekinyayinevi.com
Ekin Yayınevi: Kemal Gözler Kitapları
www.ekinyayinevi.com


COPYRIGHT
Copyright ve Sorumluluk
İktibas (Alıntı) Koşulları
Atıf (Kaynak Gösterme) Usulleri


KÜNYE
Editör: Kemal Gözler
E-Mail:
twitter.com/k_gozler
Ana Sayfa: www.anayasa.gen.tr
Bu Sayfa: www.anayasa.gen.tr/khk.htm
İlk Yayın tarihi: Nisan 2004
Son Değişiklik: 28 Eylül 2020